Bio


I was born in Cuneo (IT) and grew up enjoying mountains and great food.
After a diploma in Mathematics in Torino (2014) and another in Jazz drums at the conservatory in Cuneo (2018), I moved to the Netherlands where, despite bad weather and challenging food habits, I still live.
In 2022 I gradauted in jazz drums at the Conservatorium van Amsterdam, and in 2024 I completed my master in jazz arranging and composition at CODARTS - conservatory of Rotterdam.
I was lucky enough to study drums with Martijn van Vink, Joran Vroom, Marcel Serierse and Haye Jellema, and composition with Paul van Brugge, S'yo Fang and René Uijlenhoet.
I now spend my time experimenting with sounds, triggers, lights, samples...: trying to make music with an open mind.
In 2021 I released the first album of my band Valmaggia Project, based on my original music. After experiencing how challenging it is to make an album, I'll think twice before doing it again ;)
I play and collaborate with different bands and projects in both the Netherlands and Italy, and when I go back to Cuneo I pretend I'm a real 'cuneese' and I (occasionally and depending on the weather) play traditional Occitan music too.

Bio image



ITA

Agnese Valmaggia nasce a Cuneo un numero considerevole di anni fa, suona, studia, va in montagna.
Ha le prime esperienze musicali (e non solo) con la Folkestra e la Banda di Boves, e dopo molti dubbi, pochi viaggi e una laurea in Matematica (2014), nel 2018 finalmente si diploma col massimo dei voti e la lode in batteria jazz al conservatorio di Cuneo.
Lo stesso anno parte per l’Olanda, dove, nonostante i disagi meteorologici e culinari, si ostina a vivere tuttora.
Nel 2022 si diploma al Conservatorium van Amsterdam con voto 9 (9/10 non 9/30 come pensava invece suo papà) e inizia un master in composizione e arrangiamento jazz presso il conservatorio di Rotterdam (Codarts). Lì porta avanti una ricerca sull’uso dei sample nel processo di composizione, fa i suoi esperimenti da nerd e vive tranquilla.
Nel 2021 pubblica il primo album del suo gruppo Valmaggia Project, intitolato 'But Still’ e composto interamente da sue composizioni.
Dopo aver constatato che sforzo immane è produrre un disco, pensa che non lo farà mai più.
Agnese suona in diverse formazioni in Olanda e in giro per l’Europa e quando torna a casa fa finta di essere una vera cuneese e si dà (a tratti e in base al meteo) alla musica occitana.